Telefoonnummer

01-apr-2024

Oude Kerk Spaarndam

Categorie: Geen Categorieën

Na hun schitterende Nieuwjaarsconcert zal het Oekraïense-Amsterdamse acapellakoor Makivka op deze Tweede Paasdag een paasconcert geven.
Zij nodigen u uit in de eeuwenoude wereld van de Oekraïense Pasen en voorjaarsfeesten. Het programma bestaat uit bekende Oekraïense religieuze en klassieke stukken uit 18de en 20e eeuw, maar ook uit diverse voorjaarsliederen die u verhalen uit het verleden vertellen over de voorchristelijke Oekraïense lentetradities.

Traditionele Oekraïense polyfonie gecombineerd met het verhaal achter elk lied – Makivka’s optreden heeft zowel vermakelijke als verhelderende doeleinden. Van oproepen tot de lente, oerbos, water en vocht, tot vesnianky (voorjaarsliedjes) over liefde en familie. Kom en beleef de echte Oekraïense traditionele en christelijke voorjaarsrituelen!

Na afloop van het concert verkopen zij een Oekraïense Paaslekkernij! Kosten € 7,00. De opbrengst gaat naar Oekraïne.

Maandag 1 april 2024
Aanvang: 16.00 uur
Toegang: €12,50 / € 7,50 (jeugd t/m 16 jaar)

Boekingen:

Er kunnen (nog) geen reserveringen worden geplaatst voor dit evenement.

Aanbevolen artikelen