Telefoonnummer

20-mrt-2024

Oude Kerk Spaarndam

Categorie: Geen Categorieën

Het Tuschinski Trio, Josje Goudswaard (piano), Camilla van der Kooij (viool) en Lisette Emmink (sopraan), bestaat sinds 2006 en heeft als gezamenlijke passie, dat zij graag mooie en pakkende muziek spelen, soms in aparte zetting. Zij hebben hiervoor als onuitputtelijke bron de filmmuziek gevonden, muziek die sinds het ontstaan van de film een onmisbare plaats heeft genoten.

Soms was er eerst beeldmateriaal en volgde later muziek, soms was de muziek er al en werd deze passend bij de film gevoegd. Het Tuschinski Trio laat horen dat filmmuziek ook zonder beeld blijft wat zij is: verrassend mooi!

Het nieuwste concertprogramma van het Tuschinski Trio, toepasselijk genaamd “Sister Act”, is weer een prachtige verzameling ‘nieuwe en oude’ filmcomponisten: van Mozart (non so Più) en Verdi (Parigi o cara) tot Menken-Rice (Beauty and the Beast).

Samen met filmmuziek van John Williams (Harry Potter films), Howard Shore (The Hobbit en Lord of the Rings) en muziek uit onder andere Entouchables, Cinderella en The Godfather, vormen deze meesterwerkjes een aantrekkelijke combinatie van populaire filmmuziek en in films vertegenwoordigde klassieke werken.

Alle arrangementen met  sopraan, viool en piano zijn speciaal voor het programma gemaakt, bijvoorbeeld het prachtige “Papa can you Hear Me”, “The Shire” van Howard Shore en natuurlijk “Hail Holy Queen” uit de film Sister Act. Live concertfragmenten van eerdere optredens zijn te beluisteren op tuschinskitrio.nl
Foto: John van Duijn

Zondag 24 maart 2024
Aanvang: 15.30 uur
Toegang: € 17,50 / € 10,00 (jeugd t/m 16 jaar)

Boekingen:

Er kunnen (nog) geen reserveringen worden geplaatst voor dit evenement.

Aanbevolen artikelen